Arrangementet er fullført.

Webforum 2012 på Quality Hotel Q33 hovedbilde
torsdag 

Webforum 2012 på Quality Hotel Q33

Webforum 2012 på Quality Hotel Q33

Webforum er en konferanse for webkommunikatører. Webforum går av stabelen 15. mars på Quality Hotel Q33 på Økern i Oslo. 

Dan Zarrella – «The Social Media Scientist». Lei av all synsing rundt sosiale medier? Han byr på fakta, nøkkeltall og viktige funn.

Michael Brandvold – Stjernenes nettredaktør. Han bygget opp Kiss Online sammen med Gene Simmons og har vært nettredaktør for Motley Crüe, Rod Stewart, Ozzy Osbourne, Madonna og Britney Spears. Det Michael ikke vet om å bygge opp en stjerne på nett, er antagelig ikke verd å vite.

Jostein Magnussen fra NetlifeResearch snakker om hva som utgjør brukervennlighet i 2012, undertegnede snakker om digital multikanal. Dessuten er mobilsøkmobilmarkedsføringetikk og moral også punkter på programmet.

I tillegg kommer naturligvis både Facebook og Google for å fortelle hva de har på trappene for Norge i 2012, og du får en kavalkade med blundere i sosiale medier til skrekk og advarsel.

Priser:

Alternativ 1: 9.490 eks mva (inkluderer deltakelse begge dager – samt Festmiddag med Farmandprisutdelingen men ikke overnatting)

Alternativ 2: .7.490 eks mva (inkluderer deltakelse begge dager – ingen overnatting og ingen middag)

Se programmet under:

09:30 – 09:35Velkommen ved styreleder i Webforum Norge, Nina Furu
09:35 – 10:40Keynote: The Social Media Scientist – Dan Zarella

Hva er det som målbart virker i sosiale medier? Dan viser eksempler og analyser som dokumenterer og forklarer helt tydelige sammenhenger. Her er det ikke rom for synsing, her skal det bevises. Hvilke konkrete tema som tas opp i Dan sine foredrag avventer vi noe med, ettersom han stadig kommer med nye funn.
Klikk her for å se hvilke fagbøker Dan Zarella har skrevet
10:40 – 11:00PAUSE
11:00 – 12:00Siste nytt fra Facebook v/ Petter Høie, Facebook Norge
12:00 – 13:00LUNSJ
13:00 – 13:50Word of Mouth at scale med FacebookHva gjør du får å få til den virale spredningen og hyppige interaksjoner på Facebook?v/ FanboosterFeil 2.0Vi tas med på en reise tilbake i tid, hvor vi ser på alle feilene som ble gjort før, også ser vi på hvordan de samme feilene blir gjort igjen i dag. Har vi ikke lært?v/ Jakob Thyness, WebgruppenPrivatlivets fred i sosiale medier– noen perspektiver på hva som får oss til å dele det ene, men skrike opp om det andre…
13:50 – 14:00PAUSE
14:00 – 14:50Mobilsøk(Vi avventer spissing av tema for å være fleksible på nye ting som kan komme frem mot konferansen)v/ GoogleKundeservice på FacebookHer skal du få se en konkret bedrifts arbeids med kundeservice på Facebook, og få høre om resultater og erfaringerRetargeting – hva er det, hvordan gjør vi det?Og litt om hvilke moralske og personvernhensyn man bør være klare over med Retargetingv/ Magnus Nilson, Red Performance
14:50 – 15:00PAUSE
15:00 – 15:50MultikanalHvilke fordeler kan vi oppnå ved å benytte flere kanaler? Hver kanal er ulik og har unike styrker og svakheter. Her ser vi litt på gevinstene vi kan oppnå ved å bruke kanalene mer optimaltv/ Nina Furu, WebgruppenKonkurranser på FacebookHer får vi se massevis av gode eksempler på konkurranser, samt en gjennomgang av reglene rundt konkurranser på Facebookv/ Kristian Osestad, Idium ASPersonvern, etikk og moral i en stadig mer digital hverdagHer vil vi ha en drøfting, diskusjon eller duell hvor vi tester grensene for markedsføring og kartlegging
15:50 – 16:00PAUSE
16:00 – 17:00Keynote: The Social Media Scientist – Dan Zarella
Dan Zarella runder av den faglige delen av Dag1 på Webforum 2012.
Har du lyst til å se litt mer på hva Dan har publisert av fagbøker, kan du klikke her.
17:00 – 18:00PAUSE
18:00 – 19:30Vorspiel
19:30 – 23:30Farmandsprisen beste nettsted + Festmiddag
Dag 2: 16. mars
Sal1Sal2Sal3
09:00 – 09:45Hvordan bygger man opp en superstjerne i digitale medier?Har du lyst til å høre mer om hvordan man markedsfører og bygger opp en superstjerne via internett og sosiale medier? Vi har hentet inn Michael Brandvold for å fortelle deg litt om nettopp det.Du kan lese mer om Michael på hans blogg.
09:45 – 10:00PAUSE
10:00 – 10:50Internettstatistikk 2012 – Fun FactsHer får du en gjennomgang av det som finnes av meningsfull og humørfylt statistikk om internett i 2012. Etter foredraget skal du sitte igjen med massevis av fun facts som du kan benytte i tide og utide ;-) )Innholdsmarkedsføring:– Hvordan bruke innhold riktig for å få bedre konvertering* Hvorfor kjøper ikke kundene?* 5 tiltak som øker konverteringsratenv/ Kåre Garnes, iProspectOverraskelse
10:50 – 11:00PAUSE
11:00 – 11:50Linkedin i salg og markedsføring til B2B(mer info kommer snart)Donald Duck i digitale medierEr det mulig å iverata en sterk og tradisjonsrik merkevare med en forventning om nostalgisk innhold i digitale medier? Donalds redaksjon forteller om Donalds store utfordringv/Mette Bordal Hansen – nettredaktør for Donald.noMarius Molaug – redaktør for Donaldbladet.Fra offline reklame til online netthandelHva er viktig for å sikre en effektiv overgang mellom promo i en kanal til en annen, og samtidig sikre høy konvertering?v/ Karl Philip Lund
11:50 – 12:30LUNSJ
12:30 – 13:20Webanalyse for raskere resultater og suksessWebanalyse handler om å sette fokus på de stedene man kan gjøre enkle grep for å få raske resultater.Du vil få se eksempler der man bl.a. har halvert frafall over natten.v/ Morten Kaspar Gudmundseth, Arena DataMobilmarkedsføringMålbare resultater med mobilmarkedsføringv/ Hans-Petter Nygård-Hansen, Gambit H&KBlundere i sosiale medier
– en kavalkade
Her skal du får du se eksempler på ting som ikke har gått helt som planlagt. Forhåpentligvis vil det vise seg at vi kan lære noe av andres bomskudd.
13:20 – 13:30PAUSE
13:30 – 14:15Brukervennlighet 2012Når “hypen” om sosiale medier og mobil har roet seg er det fortsatt det samme som gjelder: Lag noe som funker! Jostein viser deg hvordanv/ Jostein Magnussen, Netlife Research
14:15 – 14:30PAUSE
14:30 – 15:25Hva er veien videre?
Hva skjer og hvilke nye muligheter byr seg fremover?Foredragsholder og spisset tema er ikke avklart ennå.
15:25 – 15:30Avslutning

Les er om Webforum 2012 >>