Arrangementet er fullført.
Hvordan være tro mot seg selv når egne drømmer ikke er forenlig med familiens ønsker? Kan man noensinne unnslippe ansvaret man har for å ta vare på sine nærmeste?
Glassmenasjeriet fra 1944 er et av Tennessee Williams’ mest spilte teaterstykker og regnes også for å være hans mest selvbiografiske. Stykket foregår i Toms erindring og leker med forholdet mellom realisme og fantasi.
Som Williams beskriver det: «Erindringen tillater seg alltid en viss poetisk frihet. Enkelte detaljer blir sjaltet ut, andre blir overdimensjonert, alt etter deres følelsesmessige verdi, for erindringen sitter hovedsaklig i hjertet.
En fortelling om det mange ikke ser, den politisk korrekte elitens blindsone. Når debutboka til Zeshan Shakar nå blir dramatisert, skjer det på scenen som ligger kun et steinkast unna.
Forestillingen er en skarp kommentar til det som skjer i Europa akkurat nå. Den er skapt på tvers av ulike nasjonaliteter og kulturer, hvor de sammen ønsker å løfte fram verdien av et menneskeliv.
Når Det Norske Teatret tek Mozarts operaverk til teaterscenen, blir det heile omgjort til ein publikumars draum.