Søk i Aktiv i Oslo

Park Inn Oslo

Angelica Montez de Oca hos Park Inn Oslo
Angelica Montez de Oca er PR og kommunikasjonsmanager i Rezidor. Hun var med på omvisningen og pressefrokosten på Park Inn Oslo.
Foto: Erik F. Brandsborg og Vincent Hasselgård.

Park Inn Oslo har åpnet dørene

Å åpne et nytt hotell i Oslo i disse dager er spenstig. Med tanke på hard konkurranse og godt etablerte kjedenavn som eksisterer, kan det være en utfordring å bringe et nytt konsept på bane. Eller, det kan være akkurat det Oslo by trenger. Dét mener i hvertfall PR-sjef for Rezidor, Angelica Montez de Oca og hotelldirektør i Park Inn Oslo, Per Svendsen.

– Park Inn er muligens et nytt konsept for nordmenn flest, men det er allerede vel etablert i Europa, forteller Per Svendsen idét han viser oss rundt i det nyåpnede hotellet.

Grillrestauranten RGB ønsker både hotellgjester og gjester utenfra velkommen til a la carte-meny

Vi er på omvisning og pressefrokost i Øvre Slottsgate i Oslo.

Park Inn Oslo åpnet med sine 118 rom 13. januar, og har allerede god pågang med bookinger. Park Inn er nemlig et mellomklasse – eller midmarket hotell, der det satses på god service, stilrenhet og overkommelige priser, samt essensielle behov som en god seng og rene omgivelser.

– Vi har ikke minibar på rommene eller spaavdeling, men full service i middelclass-kategorien, forteller Angelica Montez.

Hun er PR og kommunikasjonssjef for The Rezidor Hotel Group, som er et av verdens raskest voksende hotellselskap. Rezidor driver hotellkjedene Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels, Park Inn og Missoni i Europa, Midt-Østen og Afrika. De er dermed godt etablert med sine konsepter i Norge allerede, mens Park Inn nå er under full fremdrift også i Skandinavia.

Baren og resepsjonen i ett: for å gi gjestene en ekstra hyggelig velkomst når de kommerIkke et designerhotell

Montez er opptatt av å få frem nettopp dette; Park Inn er ikke noe highclass luksushotell med dyre priser og eksklusive tilbud. Det er, som hun så fint sier:

– Park Inn er straight forward. Vi går ikke rundt og sier at dette er et designerhotell, det er det ikke. Vi er straight forward; Det du ser, er det du får.

Og det du får er faktisk veldig stilig, fargerikt og trendy. Park Inn Oslo er nemlig det første Park Inn hotellet med ny design i Skandinavia. Det går i sterke farger, grafiske linjer og norske typiske detaljer som ostehøvler og binderser på veggene. Rommene er også stilrene og basic innredet med det man trenger av vannkoker, strykebrett og gode, behagelige Jensen-madrasser i sengene.

Hotelldirektør Per Svendsen tror på å overvinne hard konkurranse med det nye konseptet til Park Inn OsloKrever mye arbeid

Park Inn er altså et godt alternativ i hovedstaden til den som ønsker det enkelt, men prisgunstig og serviceminded.
Svendsen forteller at en rompris i ukedagene ligger på rundt 995,- og vil stige til rundt 1395,- senere. Samtidig som de operer med ulike typer rabatter og avslag.
Og den harde konkurransen av hoteller i bykjernen er vel direktøren vel bevisst?

– Ja, det er hard konkurranse, innrømmer Svendsen.
– Mange i sentrum driver med hoteller, og et nytt brand krever ekstra mye arbeid. Vi tror på en tøff start , men vi kommer nok til å bli lagt merke til, konkulderer han.

Med store, forestående internasjonale eventer som Grand Prix og ski-VM får nok de fleste hoteller i Oslo en travel agenda fremover, så tidspunktet for å åpne Park Inn er nok heller ikke så dum i den sammenheng.

I tillegg til Park Inn Oslo har Rezidor tre Park Inn hoteller i drift i Norge; Park Inn Haugesund

 Airport, Park Inn Arendal og Park Inn Stavanger. I tillegg åpner Park Inn Gardermoen i mai 2010 og Park Inn Steinkjer i 2011.

Park Inn Oslo ønsker også de som ikke bor på hotellet velkommen innom baren eller grillrestauranten RGB; som serverer a la carte meny og er åpen for alle.

Se flere bilder fra Park Inn Oslo her >>

Vi fikk også en sniktitt på hotellet og en prat med salgsdirektøren før åpningenLes artikkel og se bilder her >>